Hus, hus, hus!

        

Det kanns som att jag inte gor nagot annat an att leta hus, maila hyresvardar och dromma om att fa ata frukost i ett alldeles eget kok. Aldrig blir man ju nojd heller..
Antingen ar det for langt till skolan (jag vagrar cykla mer an en halvtimme med 150 kilo bocker och min portfolio full i foton i osregn),
eller sa ligger det i fel omrade (jag vill ogarna vakna av en brandbomb som kommit flygandes genom vardagsrumsfonstret, eller bli valdtagen pa vagen hem ifran affaren),
eller sa ar informationen valdigt luddig (antal badrum: 0, t.ex., och ingen information om kok eller varme),
eller sa har de ingen tradgard (jag erkanner att det kanske bara ar jag som ar valdigt lojlig har, men utan tradgard sa kommer vi inte kunna ha kvar illrarna, vilket ar ett stort problem for mig da jag ar valdigt fortjust i mina sma grisar...).

Har hittat tva favoriter iaf. En lagenhet (trots avsaknaden av tradgard, och trots att den ligger ca 45 minuter ifran skolan) som ser otroligt frash ut. Hogst upp i huset och med utsikt over floden och akrarna. Mobler ingar, sa vi slipper kopa det, och elen, vattnet och council tax ingar ocksa!
Den andra favoriten ar ett hus bara runt hornet ifran Johns syster. Tradgard, lugnt omrade (aven om det ligger nara en council estate, och risken for brak och valdsbrott ar ratt hog) och helt ok avstand till skolan och en supermarket. Tva sovrum dessutom, sa att John kan ha ett som sin studio och sa kan vi slanga in besokare dar :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha det låter som det är värsta ghettoställena som finns där. fantiserar Jag menar, sådana problem har vi väl inte i Sverige, om det inte är typ Rosengård kanske, det är väl inte så attraktivt område.

2009-09-03 @ 15:43:05
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com
Postat av: Em

Ja, det var en dag som hette duga det!



Ser ut som fina lägenheter. Hur är hyrorna där? Det är något jag verkligen inte saknar med Edinburgh ;)



2009-09-03 @ 18:25:14
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0