En introduktion till varat studenthus

Manga ar ni som inte forstar varfor vi letar efter hus att hyra privat, sa jag tankte presentera studenthuset vi bor i for tillfallet (Johns hus). Vi ar naturligtvis valdigt ledsna att vi maste lamna detta otroligt charmiga hus. Vi betalar ca 3200kr per manad for ett sovrum i detta stora, vackra, fina hus.


Far jag presentera badrummet? Den brun-grona (tidigare ljusbla) badrumsmattan ar tyvarr utslangd, sa ni far tyvarr inte se den. Den hade ett valdigt unikt monster vill jag lova. Otroligt fascinerande att studera medans man hukade over toaletten och forsokte att inte nudda nagonting. Det jag tycker bast om med badrummet ar dock toaletten. Ni vet hur kallt det kan vara om man rakar satta sig pa toan och ringen ar uppfalld? Har har vi iaf inte det problemet! Istallet har vi en fin isolering uppbyggd av konshar och mogel som halls pa plats av naturligt klister (kiss). Mjukt och varmt att sitta pa. Vem behover ringen liksom?


Sen har vi koket. Nu bor har bara fyra personer, sa det ar faktiskt otroligt mycket renare an vad det vanligtvis ar. Det ar nastan sa att man vagar lagga ner gaffeln pa bordet och sedan ata med den.


Vem vill inte ha en skoldpadda i en smutsig tank brevid matbordet?


Jag har faktiskt aldrig sett diskhon sa har ren forut. ALDRIG. Men sa var ju staderskan har igar ocksa.


Av nagon oforklarlig anledning sa diskade hon inte actionfigurens frukostskal dock.


Nagot som ar bra med studenter ar att de forsoker halla energiforbrukningen och kostnaden nere genom att utnyttja naturens resurser. Som regnvatten t.ex.


Jag maste tyvarr gora er besvikna och meddela att de dekorativa grona och vita monstren pa banken ar borta vid det har laget. En flaska klorin var allt som behovdes. Tyvarr sa verkar vara husdjur, som vi odlat i de gamla kastrullerna och tallrikarna, ha forsvunnit mystiskt i samma veva som flugpapprena tejpades upp i hela koket...


En annan sak som ar sa charmigt med studenthus ar den gammeldagsa stilen.


Britterna vet verkligen hur man bygger hus med kvalitet. De haller for evigt!


Tyvarr sa fastnar ju inte lukt pa bild, men om ni tanker pa ruttna agg, sura disktrasor, gammal mjol, moglig lok och spillt, surt vin, sa kommer ni ganska nara den ljuva arom som sprider sig i rummet nar man oppnar kylskapet.


Det andra kylskapet har aven en distinkt lukt av ruttet kott. Mmmmmm....


Och sa avslutar vi med micron. Jag kommer verkligen sakna aromen av vita bonor i tomatsas nar jag tar ut min gronsakssoppa.

 

Visning pa en lagenhet och ett hus kl. 10 imorgon. Det kanns lite vemodigt att behova lamna det har underbara huset maste jag saga.


Kommentarer
Postat av: Paulina

Såg ju ut som ett riktigt kap! :P Stackars sköldpadda som måste bo där :S Ni ska ju flytta (vilket jag förutsätter efter denna visning!)

2009-09-08 @ 19:45:15
URL: http://paulinaeriksson.blogg.se/
Postat av: Felicia

FLYTTA FÖFFAN!

2009-09-08 @ 21:01:49
Postat av: Emelie

Fy fan! ;o

2009-09-09 @ 00:29:37
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0