Swine flu

Symptoms of swine flu may include:

- fever (check)
- coughing (check)
- headache (check)
- tiredness (check)
- chills
- aching muscles (check)
- limb or joint pain (check)
- diarrhoea or stomach upset (check)
- sore throat
- runny nose (check)
- sneezing (check - snot upp en halv toarulle igar)
- loss of appetite

Svininfluensa eller bara en vanlig forkylning? Hur ska man veta? Och spelar det overhuvudtaget nagon roll? Svininflluensan ar ju precis lika ofarlig som vanlig influensa, folk som dor ar vanligtvis sana med helkasst immunforsvar, som gamla manniskor, folk med aids och smabarn. Resten av oss kanner oss hangiga ett tag och sen mar vi bra igen. Den enda skillnaden pa svininfluensa och vanlig influensa ar att det ar en mutaion, och ingen har darfor hunnit utveckla nagon immunitet mot den, och inget vaccin finns. Och inget av det kanns speciellt orovackande maste jag erkanna.
Inget vaccin - folk maste acceptera att naturen vill att vi ska bli sjuka da och da.
Ingen ar immun - fler folk an vanligt kommer behova ta nagra dagar ledigt fran jobbet for att titta pa repriser pa TVn och ata glass och svara over att de inte kunde bli vaccinerade (att influensavaccin bara ges till folk i ris-zonen for att do tanker de naturligtvis inte pa).



Oh nu ringde John ocksa. Han kommer visst hem tidigt fran jobbet idag! Sicken trevlig overraskning :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hah, jag åkte på vanlig förkylning typ någon vecka innan det bröt ut och folk var så jäkla rädda för att de skulle åka på det. De två som fick det i Sverige var sjuka i tre dagar. TRE DAGAR. Jag var förkyld i två-tre veckor! Dog jag? NEJ :) (tror jag haha)

2009-05-21 @ 11:33:51
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com
Postat av: Vronkan

Jag tror jag skrev nästan ordagrant det där för några veckor sen. Det har blivit otroligt upptrissat..nästan helt i onödan..

2009-05-21 @ 12:25:19
URL: http://jvil.blogg.se/
Postat av: Em

Jag kan satta ''check'' pa samtliga punkter ovan, men an ar jag vid liv! ^^

2009-05-21 @ 15:53:10
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0