Nu hander det grejjer

Nu ar tagluffen pa riktigt. Den forsta utrustningen har just inhandlats!
Talt, sovsackar, liggunderlag, sana dar sma magvaskor att ha under kladerna for att forvara pass, biljetter osv i, extra minneskort till kameran och resekuddar. I helgen ar det tankt att jag ska ner pa stan och kopa vaska. En rejalt stor backpackervaska! Och sa ska jag soka jobb. Maste ha pengar!

Kvar pa packlistan star:
- resehandduk (en san dar i microfiber som knappt vager nagot och torkar pa en pisskvart)
- forsta hjalpen-kit
- guidebok
- BILJETT
- klader
- skor (fotrata sandaler och bekvama promenadskor)
- tandkram, myggstift och annat nodvandigt
- trangia-kok
- kastruller osv att laga maten i
- bestick
- bikini!! (maste ha en ny igen...)

Vi satt och raknade igar och kom fram till att resan kommer att ga pa £1430 i princip (allt inraknat). Med mina £850 sa kanns det som att jag ligger lite back.. John kommer inte ha nagra problem att fa ihop pengar eftersom han jobbar och kan lagga undan ca £150-200/vecka. Det ar lite varre for mig.. Visserligen ska vi forsoka spara pengar genom att talta sa mycket som mojligt och laga varan egen mat i storsta mojliga man, men man vet ju aldrig hur det blir med det. Det kan bli svart att hitta stallen att campa pa i Paris, Rom, Berlin och Hannover liksom. Franska kusten ar det nog ingen fara med, da ar det bara att hitta nagon strand eller falt nagonstans och vara glad, och jag tror inte att det ar nagot problem i Holland heller, men storstaderna kan nog bli klurigt som sagt..

Om man bortser fran det faktumet att jag ar fattig som en kyrkratta sa ar jag pepp som tusan dock! Vi satt hela kvallen igar och tittade pa alla stallen vi skulle besoka, all utrustning vi behovde och planerade hur vi skulle ta oss fram igenom Europa :)

Me and John


function fbs_click() {u=location.href;t=document.title;window.open('http://www.facebook.com/sharer.php?u='+encodeURIComponent(u)+'&t='+encodeURIComponent(t),'sharer','toolbar=0,status=0,width=626,height=436');return false;}2009-03-31 11:09

KOMMENTARER:

Em
Em Oh la la, tagluff later inte helt fel! Roligt! Nar bar det av? :)

Jag har sokt hogt & lagt efter dom dar jiddrans fjadrarna men kan inte
hitta det nagonstans. Har nog besokt varenda pysselaffar i Edinburgh nu.
Nar jag fragar efter fargade fjadrar stirrar folk pa mig som om jag vore dum :(
Paulina
Paulina Fy faan vad roligt! Hoppas verkligen att allt går vägen och du får ihop pengarna. Är lite avis på dig, dels för astt jag själv vill iväg men har inte råd och tid, dels för att du lyckas få med karln din med, det skulle aldrig infalla min. Får jag skicka min på kurs hos din? ;)
Paulina
Paulina Fy faan vad roligt! Lite avis dock, mest för att du får med din karl på det hela. Det hade aldrig fallit min in. Får jag skicka honom på kurs hos John? ;)
musiken
musiken Paulina: haha, det var faktiskt Johns ide! Sa visst, skicka pa du! Han ar bra pa att diska ocksa ;)
Emma
Emma hej babe!
Köp en lonely planet bok så hittar du garanterat alla knep för att få det billigt. europe on a shoestring är nog perfekt. gud vad roligt! puss!
musiken
musiken Emma: Ja vi har funderat pa det! Ja, jag hoppas verkligen att det blir roligt! :D puss puss!
var m = 615642; var url = 'http://ratherpointless.devote.se/blogs/1590879/nu-hander-det-grejjer.htm'; init_DevoteBlogVote(m,url); 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0