Jag vill bli ett orginal

Jobbar man med folk sa ar det oundvikligt att man forr eller senare traffar pa s.k. "orginal". Idag har cafeet svammat over av dessa orginal.

Det borjade stillsamt med tva damer som ville ha en halv espresso var ("shots" av kaffe i mini-koppar for er som inte ar insatta i alla kaffe-termer)  - i de storsta muggarna vi hade. Det blev ett millimetertjockt lager kaffe pa botten av muggarna, men de verkade nojda och satt och sippade pa sina halva espresson bra lange.

Sen hade vi maraton-tanten. Hon kommer in varannan dag klockan 10, och sen fikar hon oavbrutet fram till klockan 4 pa eftermiddagen. Under dagen har hon vanner som kommer och gar i 45-minutersintervaller. Emellanat gar hon ut och roker ett paket cigaretter innan hon kommer tillbaka in igen.

Sen har vi min favorit - jordgubbstartemannen. Han sitter ute och fikar, oavsett vader (idag var det halv storm och vi var tvugna att ta in alla utemobler for de blaste omkull) och bestaller tva jordgubbstartor och en kopp kaffe. Sen sitter han dar ute och skrockar fornojt for sigsjalv och ater sina tartor.
Nar jag blir aldre sa vill jag bli som honom; helt och fullt nojd med mitt egna sallskap, och eftersom jag ar sa nojd med att bara ha migsjalv sa kan jag med gott samvete trycka i mig tva jordgubbstartor varje gang jag gar och fikar. Later inte det javligt trevligt?


For ovrigt hade vi sjudundrans massa amerikaner som bestallde fika idag. Forra veckan var det bergsklattrare. Jag ar valdigt spand pa att se vad nasta vecka erbjuder for spannande mass-invasion!

Kommentarer
Postat av: Vronkan

Två tårtor? Låter gott.. Men jobbigt att få i sig. :)

2009-05-08 @ 20:45:19
URL: http://jvil.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Visst är det intressant med sånna människor? Man blir ju lite inspirerad av dem.. :D

2009-05-08 @ 22:57:30
URL: http://limeskalet.blogg.se/
Postat av: Lukas

Jag vill vara rökartanten!!! Låter bra med ett paket då och då och att ha vänner som löser av varandra! UNDERBART!

2009-05-10 @ 14:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0