Inte glad

For nagra dagar sedan var jag till BodyShop och kopte en liten tub med dyr kram som pastod sig kunna hjalpa mot rod hud med finnar och arr. SKITBRA! tankte jag da jag fatt rod hud och nagra sma finnar pa sista tiden (det ar nog kloret i poolen i kombination med dalig somn som orsakat dem da jag aldrig lidit av finnar eller rod hud innan). Sa den har applicerats varje natt nu och jag hade vantat mig fin-fina resultat. Tills jag vaknade i morse och sag ut som ett javla minfalt i ansiktet. De 4-5 sma finnarna som satt i min panna tidigare i veckan har nu fatt sallskap av 15 till i hela javla ansiktet. Varst ar det pa hakan och kinderna. Dar ar det sana dar STORA och DJUPA finnar som man inte kan klamma och som gor sa forbannat javla ont! Den pa hakan ar dessutom sa gigantisk att det ser ut som om jag har en stjart i ansiktet istallet for haka.

Mitt fina finn-fria ansikte ar ett minne blott och jag vagar knappt ga utanfor dorren.

usch
Nyvaken och bitter med ansiktet fullt av finnar

 
En trost ar iaf att John ocksa har problem med finnar just nu. Speciellt att klamma dem verkar vara en svar konst. Kolla bara in blamarket han har pa nastippen :P

 

Johns nasa
 

 

 

Eftersom Devote inte latit mig uppdatera min blogg pa ett tag nu sa maste jag ju summera mina andra forehavanden lite snabbt ocksa:

Igar var jag och simmade. Motionssim. Det fanns 6 banor.
2 for varddagssimmare (las: langsamma javlar som simmar tre i bredd, pratar och stoppar upp trafiken for att de simmar sa langsamt att de nastan ror sig baklanges istallet for framlanges),
1 for de som simmade brostsim (las: de langsamma javlarna som endast ville halla sig till ett simsatt),
1 for de som simmade frisim och ryggsim (las: de langsamma javlarna som lart sig snurra runt armarna som vaderkvarnar istallet for att paddla fram i nagot sorts avancerat hundsim),
och sa 2 for "speed swimmers". Ja du laste ratt; "Speed swimmers". Jag vet inte om engelsmannen ar en bunt analfabeter, eller om det helt enkelt ar sa att de aldrig lart sig simma, men nagra javla "speed swimmers" sag inte jag skymten av iaf. Var 50e meter fick jag stanna och "vila" i 2-3 minuter tills manniskan framfor hade simmat sina 25 meter, vant och var pa vag tillbaka for att inte ligga i halarna pa denne, eller behova simma om och forsoka att undvika att krocka med motande trafik.

Men nu ska jag ivag pa min vattengympa igen. Jag alskar vattengympa.



 
 2009-03-06 17:15

KOMMENTARER:

Paulina
Paulina Fy fan vad trist! Hatar när det blir sådär när man tror att man hittat något superbra! Det sägs ju att man ska härda ut 3 veckor för att huden ska vänja sig, men vem tusan vågar chansa? Tyckte dock (om det är någon tröst) att det inte såg så brutalt farligt ut ;)
Vronkan
Vronkan Vad fint att lägga massa pengar på nåt man tror är bra och det ger motsatt effekt! :)

Ang din fråga om hur man kommer i kontakt med jobben. Vet inte riktigt om det var hemtjänst/assisten eller krogar du menade. Hemtjänst/assisten-jobb kan man säkert hitta via Avesta Kommuns hemsida. Krogarna är nog värre. Du kan få en mailadress till ägaren till Trapper Bar om du vill. :)

Emelie
Emelie Haha att sådana vardagsproblem för vissa blir en uppståndelse för andra :P Alltså finnar. Jag är finnmonster typ... Blä xD Neutrogena verkar funka bra faktiskt.

var m = 615642; var url = 'http://ratherpointless.devote.se/blogs/1421247/inte-glad.htm'; init_DevoteBlogVote(m,url); 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0