Nej, du far fan ta och vanta

Oooh vad mycket saker jag vill spy ut har just nu! Men tankarna ar ytterst o-organiserade i mitt huvud, sa vette fan hur de skulle se ut i prant. Totalt oforstaeligt jibberish antagligen.
Har jobbat hela dagen iaf. Ensam bakom serveringsdisken. Ensam med att slanga ihop all mat. Och hundra femti miljoner kunder, som alla vill ha sin mat helst innan de hunnit bestalla den ens. Har gatt runt med en stor angestfylld stressklump i magen hela dagen, och var nara att bryta ihop lite da och da nar jag hade en tjock bunt checkar att gora (alla med kompicerade grejjer och konstiga kombinationer for en massa barnfamiljer sa klart). Och istallet for att lugna ner sig vid 2-3 tiden som det brukar, sa fortsatte folket att stromma in i en stadig takt - hela dagen. En kvart innan stangningstid fick jag tid att gora alla mina andra sysslor som skulle ha blivit gjorda 3 timmar tidigare. Jobbade pa som en javla galning dock och slutade bara en halvtimme senare en vanligt.

Nat som verkligen stor mig forresten ar folk som vill betala notan. Pa cafeet sa har vi ett sadant system att kunden sjalv far ta med sig sin nota till kassa-apparaten vid ingangen och betala dar. Naturligtvis sa staller sig alla vid min serveringsdisk och stracker forvirrat fram sin nota. Ursakta mig, men ser det ut som om jag har en kassa-apparat gomd bland tomaterna eller?!

Jag ar inte glad idag, och imorrn blir det annu varre. Lordag. Fy fan for lordagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0