Svenne-sex

Lagar mat och lyssnar pa radion, och den dar finska tjejen pa P3 ar arg for att homo- och sado-sex anses "onormalt". Hon rasar (for att anvanda tidningsrubrikssvenska) over att forspel fortfarande framstalls som nagot man har over ett glas rott med tanda ljus runt om i lagenheten. Hon ar upprord over att en mamma tycker att det ar opassande att hotellet i hennes omrade arrangerar "valdtackts-lekar" och riktar sig till par som ar intresserade av sado-sex.
Och sa pratar hon med en bog. Han ar ocksa upprord. Heterosexuella ser ner pa honom som homosexuell, sa han har startat nagon grupp som riktar sig mot hetero-hatare eller nagot sadant (jag lyssnar inte allt for noga master jag erkanna). Naturligtvis ar han aven vegan och har spelat in en vegansk homoporr-rulle (alla medverkade var veganer och bara veganska material anvandes). Sjalvklart visas inga kon i filmen.

Och jag blir ocksa upprord. Och irriterad. Och lite arg.

Men inte pa svenne-sexet, inte pa mamman, inte pa de kristna varderingar som hon anser pragla varat samliv, inte homofober och inte det mysiga forspelet med vin och tanda ljus.
Jag blir irriterad pa att hon har sa fel. For aldrig har val svenne-sex varit sa ute som nu? Aldrig har det val varit mer hippt att vara vegansk homosexuell? Och aldrig har det val setts ner sa mycket pa vin, tanda ljus och missionaren som nu?

Jag kanske umgas i konstiga kretsar, men bland mina vanner anses det fullt normalt att vara bi-, homo- eller transsexuell. Man kan till och med fa konstiga blickar om man inte varit och utforskat den andra sidan. Har man inte blivit bunden och fatt en analplugg uppkord i roven sa har man missat nagot. Och trekant ar ju nagot av det forsta man provar nar man borjar ha sex! Och sjalvklart ar man vegan pa det. Djuren, miljon och allt sant dar.
Sag den som inte atminstone kysst en person av samma kon, atit en vegan-korv och lekt med piskor och vibrerande plaststavar?
Och jag blir lite irriterad, for jag vill fan kunna sitta i skenet av tanda ljus, med min partner av det motsatta konet, sippa pa ett glas rott och sen knulla i missionaren - utan att for den skullen kanna att jag ar bakatstravande och befaster gamla normer som vi borde radera fran varat samhalle.

Kommentarer
Postat av: Emelie

KÄRLEK <3

2009-08-01 @ 01:32:33
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com
Postat av: Camilla

Detta tycker jag var det bästa och mest inspirerande inlägg jag läst i bloggsfären på länge!

2009-09-04 @ 18:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0