Sommarritual

Ar for tillfallet mitt uppe i min sommarritual.
Koper nagellack mot nagelbitning, nagellack som starker naglarna samt ett korallfargat nagellack som passar brannan fint.
Koper sedan harinpackning och nya harspannen att ha i haret nar det vaxer ut och blir tillrackligt langt att ha spannen i.
Koper aven harborttagningsmedel och vax och smyger med en liten BUS-flaska ocksa.

Sen gar jag hem, lackar naglarna med alla tre nagellack en gang och tappar sedan helt talamodet. Jag orkar inte lacka naglarna med starkande nagellack varje dag, jag orkar inte med att naglarna smakar skit (det gor det sa mycket svarare att ata plockmat och hamburgare), jag orkar inte med att nagellacket blir ojamnt och flackigt, och jag orkar verkligen inte vanta pa att naglarna ska vaxa ut!
Jag packar sedan in haret tva-tre ganger och provar harspannena innan jag inser att haret fortfarande ar risit och fult och att jag maste klippa det.
Efter det ska kroppen bli harfri. Sjalvklart jag har under vintern fortrangt det faktumet att harborttagningsmedlet ger mig stora fula och kliande utslag. Har aven lyckats fortranga faktumet att vaxet har en formaga att fastna skitbra pa haret - men inte alls gar att fa av! Istallet for att bara vara harig sa ar jag bade harig (flackvis bor val tillaggas) och javligt kladdig. Nar allt vax ar bortskrapat och den gamla hederliga rakhyveln har fatt gjort sitt plockas BUS-flaskan fram. Aaaaah, solbranna pa flaska! Eller flackig-ko-som-atit-for-mycket-morotter pa flaska. Valj sjalv - resultatet ar detsamma.

Nar jag gatt igenom alla stegen sa slanger jag allt och svar att jag inte ska gora samma misstag nasta sommar.
Vilket jag naturligtvis gor.


Amanda;
- fortfarande med risigt har
- fortfarande med korta, omalade naglar
- med nya stora roda kliande utslag och med kladdiga vaxrester pa ovriga delar av kroppen
- annu inte BUS-flackig (tankte prova den imorrn igen...)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahaha xD Använder du hetvax? Det är skitbra :O

2009-07-15 @ 18:28:22
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com
Postat av: Emelie

Haha okej xD Jag får göra på dig :P Har gått väldigt bra för mig. Var ett tag sen dock. Hahaha, jo precis. Men får se om jag får något tillfälle här och spara själv xD

2009-07-15 @ 20:01:19
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0