Fylla och gamlingar

Idag har jag spenderat dagen med gamlingar.
Forst akte jag och morfar till Hedemora och plockade jordgubbar. 15 liter blev det tillslut och jag var nojd.

Eftermiddagen spenderades hos min granne Annie som fyller 92 i ar. Vi drack vin, blev fulla och pratade om kriget och hennes barn. Det ar fascinerande att hora hur hon overlevt kriget, bott i bade Polen, Vast- och Osttyskland, hur hon klarade sig utan mat, kom till Sverige och att hon overlevt sina barn.
Vi pratade speciellt om hennes dotter.
"Ja, hon blev 63. En riktig gammal karring. Ja du vet att jag tycker att hon minsann var en gammal karring jag ocksa, fastan jag ar 92. Man ar ju aldrig aldre an vad man kanner sig. Sa var hon och halsade pa mig forra sommaren for hon trodde val att jag skulle do snart, men da fick hon pa fan, for det var hon som dog forst."

Kommentarer
Postat av: Emelie

HAHA åhhh ge mig xD

2009-07-30 @ 21:09:19
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0